Znamo, velik je to naslov, ali iza velike vijesti mora postojati i velik naslov, zar ne?

Sveučilište De Montfort (skraćeno: DMU), koje se nalazi u Leicesteru, gradu u središnjem djelu Velike Britanije, odlučilo je spojiti snage s Umjetničkim vijećem Engleske kako bi pokrenuli zajednički projekt, pod nazivom ‘Talent25’!

‘Talent25’? Što je pak to?

Ovoga petka u javnost su konačno pušteni svi detalji ove ogromne suradnje. Naime, svi uvijek govore kako je umjetnost lijepa, i korisna, i važna, pogotovo pri dječjem razvoju, slažete se? Tako misli i ekipa iz ‘Talent25’, ali stvar je u tome što do sada nitko za to nije pružio toliko jake i čvrste dokaze. Cilj njihovog projekta je po prvi puta na svijetu predstaviti i pružiti konkretne dokaze utjecaja kontinuiranog umjetničkog iskustva na razvoj djece, od njihovog rođenja sve do dvadeset i pete godine (odrasle dobi). Zato je 25 u imenu, kužite? 😉

Kada kažu umjetničko iskustvo, tu se misli na razne umjetničke aktivnosti poput slušanja i sviranja glazbe, odlazaka u kino, kazalište, na dječje festivale, posjećivanja knjižnica, čitanja knjiga, odlaska u muzeje.

Kako će se projekt provoditi?

U projekt će biti uključeno preko stotinu beba iz spomenutog Leicestera, te će kroz idućih 25 godina biti praćeni od strane mnogih vrhunskih znanstvenika i istraživača s DMU-a.

Istraživači će pratiti utjecaj raznih umjetničkih aktivnosti na djecu od njihovog rođenja do 25. godine. Shema je takva da će se ove godine u projekt angažirati 100 beba i njihovih obitelji te će ih se pratiti nadolazećih 25 godina, a idućih 100 uključit će se 2020. godine i tako još barem 2 godine.

Njihov tim pratit će lokalnu djecu uključenu u projekt te će istraživati što se točno događa i koje su razlike kada su djeca i njihove obitelji konstantno uključeni u kreativne i umjetničke aktivnosti.

Ok, a zašto?

Značaj umjetničkih praksi poput čitanja, učenja glazbe, odlaska na razna umjetnička događanja poput koncerata, kina, kazališta i sličnog često se uzima zdravo za gotovo, a ‘Talent25’ tu ima zadatak priložiti čvrst akademski dokaz tog značaja. Ideja je također bolje shvatiti i objasniti sam utjecaj umjetnosti na djecu tijekom njihova odrastanja, te istaknuti da kultura u sebi nosi puno više od puke zabave, hrane za dušu ili tvornice novaca.

 

Ovim projektom cilj sveučilišta je približiti akademski fokus postojećem i dugotrajnom stajalištu Umjetničkog vijeća kako je talent svuda, ali ne i prilike za njegov razvoj.  Darren Henley, izvršni direktor Umjetničkog vijeća, smatra kako svako dijete ima sposobnost, odnosno talent biti kreativno, te da bi sukladno tomu svako dijete trebalo imati jednaku šansu ostvariti taj potencijal.

Više detalja saznajte u Guardianu.

Glavni princip iza svega je da djeca, roditelji i obitelji trebaju zajedničkim snagama kreirati takve aktivnosti i prilike. Također, svi koji podržavaju ovaj projekt nadaju se da će isti svojim saznanjima pridonijeti s konkretnim savjetima pristupima i učenju, spoznaji što funkcionira, a što ne.

Iako ste možda već i čuli za slične projekte, poput serije dokumentaraca Michaela Apteda pod nazivom ‘Up series’ koja je pratila živote 14 britanske djece od 1964., ili serije Roberta Winstona pod nazivom ‘Child of Our Time’ koja je pratila živote 25 djece od 2000. godine, ovo je ipak nešto drugačije. Ovaj revolucionarni pothvat uključivat će stotine života, u više od četvrtine stoljeća! Veselimo se čitanju rezultata za jedno tridesetak godina!

Pripremila: Lucija Sučić