Laži, manipulacije, pogrešne interpretacije (…) možda više nego ikad dohvaćaju i djecu. Ne bi li se promijenilo nepovoljno stanje kreativne radionice jedan su od puteva borbe.
Gradska knjižnica Rijeka uključila se u obilježavanje Dana medijske pismenosti s radionicom “Kako prepoznati lažne vijesti i opasnosti na internetu”. Radionicu je osmislila i izvela knjižničarka Anja Babić za 4.d razred s učiteljicom Ninom Cuculić OŠ Zamet koji je tom prilikom i posjetio Ogranak Zamet.
Djeca su u istraživačkoj igri preuzela uloge inspektora u novinskoj redakciji, a zadatak im je bio razotkriti “hakirane” lažne vijesti i razlikovati ih od ispravnih, koje su im pristizale od novinara s terena. Naravno, moralo se i obrazložiti razloge zašto se jednu vijest smatra istinitom, a drugu lažnom. Igri su prethodile upute, a do kraja igre djeca su na konkretnim primjerima primijetila da ne treba vjerovati svemu što piše na internetu te da je bitno tko piše, gdje piše itd.
Sigurnost na internetu izuzetno je bitna stavka radionice te se nakon čitanja slikovnice “Tko je dobar, a tko ne, Crvenkapice?: priča o sigurnosti” razgovaralo i čitalo pjesmu “Mudrost za virtualnu sigurnost”. Djeca su pokazala veliki interes i zadovoljstvo radionicom te su željela ostati još dugo razgovarati o ovoj temi. Igra novinara im se posebno svidjela, a nakon zajedničkog analiziranja odgovora, svi su uspješno usvojili malene trikove u otkrivanju lažnih vijesti.
Medijska pismenost jedna je od ključnih vještina za život u 21. stoljeću, potrebna jednako i djeci i odraslima, ne bi li znali medije koristiti za svoje i opće dobro. Da bi što više djece dobilo priliku upoznati se s osnovama medijske pismenosti, Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, u suradnji s brojnim partnerima i medijskim kućama pokreću Dane medijske pismenosti. Od 19. do 21. travnja 2018., ali i tijekom cijele druge polovice travnja pa i početkom svibnja odvijat će se brojne aktivnosti i događanja kojima je cilj informirati i educirati djecu, roditelje, nastavnike i odgojitelje o toj važnoj temi i vještini.