Držimo fige kako poslije ove igre likovna umjetnost u školama više neće biti u tolikoj mjeri prezirana.

U svijetu preplavljenom informacijama teško je doprijeti do novog. Svatko od nas ima šaku izvora iz kojih vuče potrebne informacije o svijetu oko sebe. Postoje i društvene mreže koje su zadnjih godina ipak postale močvarama kratkog i sažetog treša s malenim brojem oaza. Suđeno nam je da budemo ograničeni, da nikad ne saznamo sve iz svih kuteva. Možda je i tako najbolje, u ljudskoj prirodi je da konstantno nagađa te izmišlja puzle koje joj nedostaju…

Što stalno moraš imati ove kvazifilozofske uvode? Daj samo reci što trebaš i prestani trošiti znakove! Badava ti garancija za tipkovnicu kada ju ovako mučiš“, doleti mi kroz prozor. Uistinu je vrijeme da prijeđem na stvar.

Ono što vam moj uvod želi reći je kako u svijetu staroga i istoga pronalazak novoga predstavlja jedinstvenu ekstazu, koktel emocija koji osjećate samo u svojoj nutrini. Kao primjerice ono što ćete početi osjećati kada vam počnem pričati o ArtFormeru.

Igra čeških developera predstavlja zanimljiv projekt koji izlazi iz okvira globalne gejming industrije koja je i riječ indie uspješno konzumirala i konzervirala. Ekipa na čelu s Jan Frix Šidlom osmislila je jednostavan platformer inspiriran generacijskim Prince of Persia iz prošlog desetljeća. Koncept je uistinu jednostavan. Četiri arhajska razdoblja povijesti umjetnosti (Egipat, Rim Grčka i prehistorija) ostvarena su kroz četiri razine. Svaka od tih razina osmišljena je kao interaktivna povijest umjetnosti. Svijet pred vama prati načela umjetnosti toga vremena te vi ulazite u velike priče koje su obilježile tadašnji svijet. Edukacija je svakako jedan od ciljeva projekta što je očito kroz uloženi trud u oživljavanje jednoga svijeta.

Istina, prema viđenome ne govorimo o igri koja će osvojiti svijet. Međutim, ona to i ne mora. ArtFormeru dovoljno je da pokaže put gejming zajednici da se veliki potencijal krije u raznolikosti koju krije povijest.

ArtFormer trenutno nije dostupan te bi tek sljedećega mjeseca trebao izaći u Early Accesu. Za cijelu igru ćemo vjerojatno trebati čekati do početka sljedeće godine. Kako stvari stoje, to nam uopće ne predstavlja problem.