Kako unijeti dašak normale uslijed pandemijske situacije? Kako je pandemija koronavirusa utjecala na mlade i njihove aktivnosti? Kakve veze imaju rožice iz vrta s digitalnim uređajima?
Novonastala pandemijska situacija uzrokovala je prestanak ili reorganizaciju svih dotadašnjih aktivnosti, a takva promjena na djecu i mlade ostavila je velike negativne posljedice. Doživjeli su segregaciju iz kulturnog i društvenog života zajednice, a naglim prestankom kreativnih, umjetničkih i socijalnih aktivnosti doživjeli su i prestanak razvijanja vlastitih potencijala i ograničavanje u izražavanju vlastitih misli i afiniteta. Ovakvo stanje kod djece i mladih, a osobito djece i mladih s teškoćama u razvoju, uzrokovalo je česte osjećaje anksioznosti, brige, tjeskobe i straha.
Uvidjevši ozbiljnost situacije, udruga Ri Rock i projektni partneri (VMB, Muzikopter i GKR) udružili su snage i zajedno pokrenuli projekt „Digitalne rožice“ financiran iz fondova Europske unije.
Jedan projekt udružio je: 4 udruge, 11 autora, 4 ilustratora, 65 djece, 3 voditelja, 5 osnovnih i srednjih škola, 6 profesora i jednog volontera. Toliko odraslih, toliko djece, toliko udruga, toliko dana, a sve s ciljem poticanja razvijanja kreativnih i socijalnih vještina, doprinosa socijalnom uključivanju i poboljšanja pristupa kulturnim i umjetničkim sadržajima namijenjenih djeci i mladima.
Projekt se odvio u dvije faze, od kojih je prva bila audiodigitalizacija 24 članka sa svima nama najdražeg portala Brickzine, koju su proveli ekipa djece i mladih iz Vijeća mladih Benčić, zajedno s tri voditelja i volonterom, kroz 6 online radionica. Kroz svaku radionicu obrađena su 4 članka koja su grupirana u jednu emisiju prosječnog trajanja od 30 minuta, što kada se zbroji iznosi preko 3 sata audiozapisa (snimljeno je i puno, puno više!). Sve emisije emitirane su u programu Radio Rože, a mogu se poslušati na MixCloud servisu.
Svaki članak poziva na akciju i uključivanje na način da se opisana znanja iz članka primjene u vlastitoj zajednici. Kako bi ovakav izazov dopro do što većeg broja djece, u projekt su bile uključene i škole. Uključile su se 4 škole s područja PGŽ-a, a kako kažu da se dobar glas daleko čuje, u projekt se uključila i jedna osnovna škola s područja Krapinsko-zagorske županije. Škole partneri u projektu bile su: OŠ Nikola Tesla, PŠ Kukuljanovo – OŠ Bakar, Prva riječka hrvatska gimnazija, Građevinska tehnička škola Rijeka i OŠ Donja Stubica.
Ako vas zanima kako to izgleda kada se uz različite tehnike pamćenja i pomoću umnih mapa teški pojmovi iz biologije, geografije, hrvatskog i sl., vrlo lako i brzo pamte, preporučujemo vam da bacite oko na kutak OŠ Nikola Tesla u kojemu je vrijedna ekipa šestaša za vas pripremila različita iznenađenja.
Proučavanjem tehnika umnih mapa pozabavila se i Građevinska tehnička škola Rijeka u čijem ćete kutku pronaći vrlo kreativne radove nastale za vrijeme provođenja radionica.
Najmlađi su članovi projekta prvašići iz OŠ Donja Stubica. U njihovom kutku pronaći ćete neobičnu priču pod nazivom Dolazak u novi grad, a ono što ju čini posebnom je tehnika slikopriče kojom je ispričana.
U različite ulice Rijeke u potrazi za street art radovima, uputili su se učenici Prve riječke hrvatske gimnazije. U njihovom kutku vidjet ćete što su sve saznali i pronašli na ovu temu.
Kreativne aktivnosti koje promiču stvaranje pozitivnih odnosa u razredu detaljnu su proučili, izučili, a onda i isprobali učenici iz PŠ Kukuljanovo – OŠ Bakar, a da biste vidjeli kako je to izgledalo, morat ćete zaviriti i u njihov kutak.
Čestitke svima koji su sudjelovali u projektu i koji su uz dobru volju i kreativnost u za sve nas vrlo neobična vremena unijeli dašak normale i zabave.