Ljudi sude knjige prema njihovim koricama. To je ponekad prva i jedina stvar koja pomaže u odluci da li će se zaustaviti i pogledati bolje knjigu ili će nastaviti s potragom. Bez korica koje plijene pažnju, teško da će se netko zainteresirati ili kamo li kupiti knjigu.

Korice knjige su uvijek pažljivo osmišljenje i uvijek prilagođene ciljnoj skupini. Ako imaš knjigu koja sadrži super priču, ali korice nisu nešto, velika vjerojatnost je da će je malo ljudi kupiti odnosno pročitati i da se neće prodavati.

Korice knjige se sastoje od tri elementa: prednje i stražnje strane korica te hrbta. Korice knjige obično sadržavaju elemente poput pisma i slike/ilustracije/fotografije kako bi prikazale ključne stvari koje su važne za samu knjigu i koje će pomoći čitatelju da shvati malo više o tome što se u njoj događa.

Najvažniji dio korica je prednja – naslovna stana ili kako mi volimo reći naslovnica. Naslovna strana korica mora komunicirati ono najvažnije i najistaknutije iz knjige, nešto što će čitatelju potaknuti maštu i želju za okretanjem prve stranice. Mora se isticati u moru knjiga te na neki način prikazivati žanr knjige. Svi znamo da slika vrijedi 1000 riječi, ali nije lako svesti cijelu priču na samo jednu sliku. Naslovnica mora sadržavati naslov knjige, ime autora i ilustraciju/fotografiju/dizajn, dok se na stražnjoj strani korica uobičajeno nalaze kratki sadržaj djela, citat/komentar i detalji o nakladi.

Postoji pet osnovnih pravila kojih se moraš držati kako bi napravio dobru naslovnicu. Prije nego kreneš sa skiciranjem, potreban ti je plan, isto kao što je i slastičaru potreban recept da bi napravio savršenu slasticu.

Kompozicija

Postoje različite vrste kompozicija, a one ovise o rasporedu elemenata na naslovnici pa tako možemo govoriti o centralnoj, vodoravnoj, okomitoj, kosoj, kružnoj, piramidalnoj, slobodnoj kompoziciji i pravilu trećine.

Najčešće se za oblikovanje naslovnica koristi centralna kompozicija ili pravilo trećine prema čemu je naslovnica podijeljena u devet jednakih dijelova. Ova kompozicija daje više energije i interesa u odnosu na  centralnu kompoziciju. Dobra kompozicija naslovnice će privući čitatelja, dok će loša napraviti upravo ono suprotno.

Dijagonalno skeniranje

Većina nas je naučila čitati s lijeva na desno što je istreniralo i naš mozak da na isti način gleda stvari. Naše oči, kada gledamo nešto po prvi put, najprije pogledaju u gornju lijevu stranu pa prelaze na desnu stranu i onda dijagonalno dole na lijevu stranu pa na desnu stranu. Jednostavno tako funkcioniramo. Ova činjenica nam može pomoći u razmještanju elemenata na naslovnici.

Isticanje

Bitno je istaknuti glavne elemente. To možemo učiniti s veličinom (veliki elementi će biti važniji od manjih elemenata), izolacijom (elementi s puno praznog prostora oko sebe će se više isticati za razliku od elemenata koji se nalaze u blizini nekih drugih elemenata), centriranjem (elementi koji se nalaze u centru će uvijek prije ugrabiti pažnju nego elementi uz rubove) te kontrastom (svjetliji elementi se više ističu od tamnih elemenata).

Pismo

Kao što smo do sada naučili pismo ima svoj karakter. Trebamo paziti na čitljivost, vidljivost i oblik pisma te stil prikaza koji se mora uklopiti uz naš dizajn.

Boja

Boje mogu prenositi različite emocije i raspoloženja. Bitno je dobro istražiti i odabrati boje koje će se međusobno nadopunjavati.

Pravila smo savladali pa možemo započeti s izradom naslovnice tvoje omiljene knjige.

Sve što ti treba za ovaj zadak su papir, olovka te bojice/flomasteri/vodene bojice/pastele. Odredi osnovne elemente koje ćeš nacrtati i boje koje ćeš koristiti. Oni trebaju predstavljati glavne elemente priče. Neka ti osnova za dizajn bude stara naslovnica knjige ili za one hrabrije, odluči se za opciju da tvoja knjiga nikada do sada nije imala naslovnicu.

Glavni elementi

Glavni elementi mogu biti pismo, ilustracija, kolaž ili fotografija. Što god ti odlučiš. Kada si odabrao glavne elemente, bitno je odrediti kompoziciju tj. gdje ćemo pozicionirati elemente. Ne zaboravi na naslov knjige i autora.

Sada kada si završio s dizajnom naslovnice, odmakni se i razmisli kao čitatelj. Zamisli da se nađeš u knjižnici i ocjeni svoj dizajn prema sljedećim pitanjima:

Je li naslovnica čitljiva? Odmakni se i promotri naslovnicu kako biš vidio jesu li elementi dovoljno veliki.

Je li naslovnica zanimljiva? Za ovo pitanje možeš pitati za savjet prijatelja/prijateljicu jer je bitno i drugo mišljenje. Kao što svi znamo ne moramo se svi složiti oko iste stvari, a i iste stvari imaju različito značenje za svaku osobu.

Što više ljudi pitaš, tim više ćeš moći prilagoditi naslovnicu da većini bude zanimljiva.

Je li naslovnica emotivna?

Je li te dizajn naslovnice privukao da knjigu uzmeš u ruke i da je počneš čitati?

Ako ste primijetili da nešto treba ispraviti, doradite naslovnicu i to bi bilo to. Čiča miča gotova je priča o naslovnici.