Kako su se vozili naši roditelji
Zadnjih nekoliko mjeseci mogli ste na nizu portala naići na najave novog arkadnog naslova Curve Digitala. Uostalom, i mi smo se zakačili. Pomalo neočekivano jer riječ je o arkadnoj trkaćoj igri iza koje stoji (samo) poznati indie proizvodač. Ipak, Hotshot Racing uspio je potaknuti zanimanje zajednice, ali i kritičara koji su zadnjih dana počeli u velikim brojevima oblijetati igru koja se tako nenadano našla i među Guardianovim kritikama.
Hotshot Racing se u svojim najavama ponajviše oslanjao na izgubljenu tradiciju arkadnog trkanja te je obećavao kako za cilj ima samo donijeti izgubljenu trkaću dimenziju. Tim developera iza igre za cilj je imao rekreaciju osjećaja ekstaze koji je pratio naslove poput Virtua Racing, Hard Drivin’ te Winning Runa. Njihov naslov ima za cilj jednostavno biti zabavan.
I uistinu jest. Hotshot Racing na više razina predstavlja podsjetnik na izgubljene devedesete godine kada su mainstream tokovi bili nekonvencionalniji te zasigurno nadrealniji. Estetski je igra urađena prema uzusima devedesetih što je posebice vidljivo prema modelima automobila, likovima te posljedično stazama koje ostavljaju najveći utisak na igrača. Eksploziju boja na ekranu prati i eksplozija zvuka koja revno prati igrača kroz krugove te se eksponencijalno ubrzava kako se bliži kraj utrke.
Igrač na raspolaganju ima osam likova (Alexa, Aston, Xing, Keiko, Marcus, Viktor, Mike, Toshiro) koji se redom naslanjaju na kulturne stereotipe te izgledaju kao da su ispali iz špijunskih filmova ili, u slučaju Marcusa, iz filma Spike Leea. Nostalgija prožima igru te energiju crpi iz zapadnjačke mainstream kulture što je jasno vidljivo u trenucima kada čujete skrojene rečenice likova. Svaki lik ima na raspolaganju četiri automobila koji se razlikuju u pojedinim kategorijama, naglašavajući pritom jednu. Standardni arkadni obrazac dopunjen malenim repertoarom estetskih preinaka koje otključavate kako ispunjujete izazove te zarađujete valutu u igri.
Ipak, važnijim se čini pričati o stazama. Igrač na raspolaganju ima 16 staza podijeljenih u četiri Grand Prixa koje je moguće igrati na tri težine (Normal, Hard, Expert). S obzirom na to kako su developeri zdušno pratili poteze starih majstora, Hotshot Racing se u osnovi svodi na drift mehanike pomoću kojih ostvarujete boost koji će u velikoj većini navrata odlučiti utrku. Jednostavne vozačke postavke odrađene su na odličan način te kao i svaki arkadni naslov pružaju priliku svakome za ulazak u svijet utrkivanja.
Ipak, Hotshot Racing ostaje kratak u nekolicini pogleda. Naime, dizajnerski su dane staze u najmanju ruku prosječne, a u najgoru monotone. Unatoč silnom trudu kod popratnih animacija, isti je izostao u trenucima kada su se radile same staze zbog čega imate osjećaj kao da vozite samo nekoliko staza. To je problem kada se sjetite da igra nudi već maleni broj staza. Naslovu ne nedostaje (nužno) kaskaderski dio s obzirom na imena na koje se pozivaju, ali mu kronično nedostaje pluralnosti u dizajnu. Nemoguće je da se na 16 staza samo jednom pojavljuje U zavoj. Ovisnost koju stvara prvih nekoliko utrka brzo nestaje kada se uvidi da igra polovično koristi dani kapital u vidu izgleda te kontrola.
S druge strane, igru muči kroničan nedostatak sadržaja. Naime, na raspolaganju vam se nalaze 4 GP-a, Time Trial te dva multiplayer modela: Drive or Explode i Cops and Robbers. Redom su to ideje koje mogu sloviti jedino za zanimacije, ne i za jezgru. Developeri već najavljuju Championship, ali zašto isti nije već uklopljen? Izostanak jezgre onemogućuje vezivanje priče za istu što u prijevodu znači kako su likovi samo lijepi i ništa drugo. Kost je na mjestu, ali mesa nema.
Curve Digital u svojim rukama trenutno ima veliki potencijal. Estetika, kao i kontrole su na visokoj razini, pitanje je samo mogu li developeri posložiti i ostale dijelovi u jednu skladnu cjelinu.