Ona je vjerojatno najpoznatija 16-godišnjakinja na internetu trenutno. Na TikToku radi što i većina pripadnika Generacije Z: pleše po sobi ili kupaoni, snima kratke dnevne vlogove, povremeno se tu nađu i drugim TikTokeri ili roditelji. Razlika je ta da nju na toj mreži u ovom trenutku prati 56 milijuna ljudi, a kad bi se zbrojile i ostale mreže, dodali bi toj brojci još oko 20 milijuna. Uz to gostuje u popularnim kasnovečenjim TV emisijama, sjedi u prvom redu modnih revija u Milanu, skoro pa ne prođe dan da o njoj ne izađe neki članak u medijima. Nedavno je za jedan veliki brand odradila kampanju podizanja svjesnosti o koronavirusu, koja je polučila 3 milijuna videa na TikToku i preko 14 milijardi – aha, milijardi – korištenja službenog hashtags. Navodno je u planu i reality show u kojem će uz nju biti i dvije godine starija sestra i roditelji, koji su u međuvremenu također postali zvijezde. 

Najveća zvijezda je dakako ona, Charli D’Amelio, djevojka koja je prošlo ljeto instalirala aplikaciju i snimila par videa na kojima pleše. Te njene plesne rutine postale su viralne i dosegle milijune pregleda. Njoj je isprva bilo neugodno uopće nekom govoriti o tome, ali malo po malo se počela privikavati da je iz tjedna u tjedan prati barem milijun ljudi više. I svaki novi video završi s vrtoglavim brojkama. 

Trenutak priznanja: nisam sve to pratio otpočetka. Tu i tamo mi je neka od tih vijesti proletjela pred očima, a ona koja mi je duže zapela pred očima je njeno ekskluzivno predstavljanje nove pjesme Halsey i Marshmelloa “Be kind” na TikToku. Potpuno novi moment tzv. influencer marketinga, a bome i nešto novo za glazbenu industriju. Ali o tome ćemo u drugom tekstu…

Pitate se, u čemu je fora? Kako je jedna “obična” cura iz Connecticuta samo tako postala popularna? I što ekipa uopće vidi u tom TikToku?

Ah, otkud uopće krenuti… TikTok je paralelna dimenzija, za ući u nju dovoljno je samo skinuti aplikaciju. Ne moraš ni napraviti svoj profil, algoritam te odmah počne bombardirati klipovima i malo pomalo uvlači unutra. A onda si već na korak do želje da se uključiš u neki aktualni challenge…

Nema pravila i nema sigurnog recepta za uspjeh, to je vjerojatno i najbolji dio svega. Što god napraviš, ne možeš pogriješiti, jer je sve još jako friško zapravo. Svakako, oko Charli se brzo dignuo hype, a da ni njoj samoj nije bilo jasno zašto. Zato i njena kratka biografija na TikToku kaže “ne brinite, ni meni hype nije jasan”, jer je njen strelovit rast pratila prava drama, poput kakve srednjoškolske TV serije sa svim prepucavanjima i nervozama, višetjednim threadovima i vlogovima zašto je ona popularna, a ne netko drugi, tko stoji iza svega… znate kako to već ide.

A kad se već razvijaju trendovi, mnogi požele uskočiti u njih i pratiti ih iz prve ruke. Moraš se nekako uklopiti, zamisli da se u društvo priča o nečemu, a ti nisi upućen. Eto, tako se ukratko stvara taj hype među mladima. I opet, kad naleti dobar challenge, moraš se uključiti!

Važan je i osjećaj povezanosti, pogotovo među vršnjacima, koji prepoznaju autentičnost, iskrenost, a vole i dobro zezanje. Ta nepatvorena zabava je postala poprilično rijetka po društvenim mrežama, totalna suprotnost recimo Instagram estetici koja je popeglana do savršenstva. Tiktok je trenutno relativno pitom teren, zato tu tinejdžeri rulaju i imaju više pratitelja od poznatih brandova i kompanija, koje nemaju drugog izbora nego im se prije ili kasnije obratit za pomoć. Koliko će dugo tako ostati pitanje je, da će brandovima biti malo teže svjedoči i odluka otprije par dana da ne mogu koristiti ogromnu bazu popularnih mainstream pjesama za svoje video klipove, to mogu samo “obični” korisnici. TikTok tako želi očuvati upravo autentičnost platforme.

Pa kad je već party u tijeku… zašto ne bi bar malo bacili oko?