Tinejdžeri (i malo mlađi), ovo je TRENING OTPORNOSTI koji će vam pomoći da se lakše suočite s različitim svakodnevnim izazovima odrastanja, izazovima adolescencije.

Otpornost ili rezilijentnost (probajte izgovoriti bar 3 puta brzo 🙂 ) je supermoć za ovo vaše 21. stoljeće. Vi već sada u sebi krijete mnoge supermoći! A kroz ovaj trening ćete naučiti kako ih prepoznati i kako ih koristiti. I odmah vam mogu reći – ključ je u kontinuitetu, pa vam preporučujem da pratite treninge u narednim tjednima.

Krećemo!

Otpornost se razvija, trenira i mijenja kroz vrijeme, što je posebno važno za sadašnje zahtjevno, moderno, brzo tehnološko doba. Pomoću moći otpornosti brže i lakše ćete znati riješiti probleme, ostvarivati svoje zadane ciljeve i upravljati svojim vremenom te biti samopouzdaniji.

Svakodnevno ste izloženi različitim stvarima i situacijama koje ne možete kontrolirati, kao što su razvod roditelja, bolesti, Covid-19, smrt bliskog člana obitelji ili kućnog ljubimca, odsustvo roditelja, školski izazovi, biološke promjene tijela i mnoge, mnoge druge stvari. Ne možete utjecati ili spriječiti ove izazove, traume, krize ili tegobe usprkos vašoj želji, ali možete se naučiti oduprijeti stresu, nositi se s promjenama, suočavati se s teškim životnim iskustvima, preuzimati akcije i imati sposobnost snalaženja. Ukratko – možete usvojiti svoju supermoć!

Rezilijentnost je karakteristika uspješnih i sretnih osoba. A do nje dolazimo samo i isključivo treniranjem. Krenite još danas i garantiram vam pomake u pozitivnom smjeru 🙂

I vaši prijatelji i vršnjaci se susreću sa sličnim, čak istim izazovima. Odlaskom na treninge otpornosti postajete elastičniji – pomoću vaše moći fleksibilnosti uma; postižete bolje rezultate u školskim aktivnostima – pomoću vaše moći pažnje i koncentracije; imate manje psihičkih poteškoća – pomoću vaše mentalne moći; lakše se odupirete vršnjačkom pritisku – pomoću vaše moći socijalnih vještina; činite bolje izbore – pomoću vaše moći upravljanja akcijom te konačno, postajete BOLJI JA – pomoću vaše moći prijateljstva.

Dobra je vijest da se ove moći već sada nalaze u vama i sve što trebate je – potražiti ih i osnažiti unutar sebe.

I trenirati ih!

Prvi trening: Moja mračna mjesta

Trening započinjemo prepoznavanjem, osvještavanjem (postajemo svjesni), priznavanjem i verbaliziranjem svojih mračnih mjesta.

Razmislite o svojim mračnim mjestima, o svojim osjećajima – upitajte se što sada osjećam, imenujte te emocije, imenujte svoja ponašanja, sami sebi priznajte – što je moj mrak? Koja su moja ponašanja, koji su moji postupci, moje misli i emocije mračni?

Dragi moji tinejdžeri, stres nije nužno loš. Zapravo, svima nam je potreban stres, pa je tako potreban i vama kako bi izgradili i osnažili svoju supermoć otpornost. U ovom razvojnom periodu (od 9. do 14. godine) potrebna vam je pomoć odraslih da postanete vješti, razvijete sve moći i da ih znate koristiti.

Uputa: Označite – čekirajte gdje ste se prepoznali u ponašanju, mislima i osjećajima:

 DEREM SE
 VRIJEĐAM
 BJESNIM
 PSUJEM
 PUŠIM
 PROBAO SAM ALKOHOL / DROGU
 NE ŽELIM IĆI U ŠKOLU / MRZIM ŠKOLU
 SVI SU GLUPI, POGOTOVO RODITELJI
 JA SAM GLUP
 NE VOLIM BRATA / SESTRU
 JA NISAM NORMALAN, LUD SAM
 NE ŽELIM SVOJU OBITELJ
 JA SAM LUZER
 NIŠTA MI NE IDE
 SAMO BIH IGRAO IGRICE
 RODITELJI SU DAVEŽ
 BOLJE DA SE NISAM RODIO
 ŽELIM NIŠTA NE RADITI
 DRAMATIZIRAM
 PROVOCIRAM
 DOSADAN SAM
 SIGURNO IMAM NEKU BOLEST
 NE ŽELIM SE KUPATI
 ŠKOLA JE KOMA
 SVI SU PROTIV MENE
 RUŽAN SAM
 SAMO BIH PLAKAO
 IMAM ČUDNE MISLI
 LUPIO SAM MAČKU / PSA
 KRADEM / UKRAO SAM
 NEPOSLUŠAN SAM
 ŽELIM POBJEĆI OD KUĆE
 NE MOGU ZASPATI
 IMAM NOĆNE MORE
 ZNAM SE NAMJERNO ŠTIPATI / GREBATI
 JA SAM SUPERSEKSI
 ČESTO POVRAĆAM
 NIŠTA NE MOGU ZAPAMTITI
 NE ŽELIM SE BAVITI NITI JEDNIM SPORTOM
 MRZIM LJETO / PLAŽU / KUPANJE

Čarobni štapić

Stvorite u sebi ljubazni glas kada se nađete na mračnom mjestu, ne sudite sebi oštro, ne tražite od sebe savršenstvo, budite i nježni i pažljivi i suosjećajni prema sebi, opraštajte si.

Udahnite na nos, dovedite zrak do trbuha, brojeći do četiri u sebi.

Zadržite dah brojeći do četiri.

Izdahnite sporo na usta, da rasporedite dah jer trebate brojati do osam.

IIII…evo vašeg ljubaznog glasa.

Ako se još nije pojavio, slobodno ponovite proces udah – zadržavanje daha – izdah još nekoliko puta. I kada se pojavi vaš ljubazni glas, poslušajte ga <3

Ššššššš…roditelji

Ostanite mirni, strpljivi, dosljedni, iskreni, svjesni i puni ljubavi.

Potražite pomoć stručnjaka ako primijetite da je vaše dijete postalo jako povučeno, ima ometajuća ponašanja (vrištanje, vrijeđanje, bježanje, odbijanje), agresivno je, destruktivno ili autodestruktivno.

Svjetska zdravstvena organizacija navodi podatak da svaki peti adolescent ima probleme mentalnog zdravlja, a do 14 godine života razvije se 50 % psihičkih poremećaja.

Zato je važno osvijestiti na vrijeme poteškoće te preventivno djelovati razvijanjem rezilijentnosti.

Dakle, ne preostaje nam svima zajedno ništa drugo nego – trenirati rezilijentnost iliti otpornost 🙂

Borka, psihologinja😊